Wednesday, April 21, 2010

...INDAHNYA kertas SOALAN....







Bismillahirohmanirohim...

Setinggi-tinggi kesyukuran ke hadrat ilahi. Allah masih memberi aku peluang dan kesempatan untuk menconteng kertas jawapan bagi kertas soalan Psikologi Pembelajaran dan Kognisi. Terasa sedikit kelegaan bila mana satu kertas telah selamat di hantar ke tangan pensyarah Cik Nor Zihan pada 20 April yang lalu. Namun, halaman kertas jawapan yang di jawab tidak seberapa tebal yang di jangkakan. Menjawab soalan dalam keadaan diri yang tidak seberapa stabil, menyebabkan apa yang terbuku di kepala sukar untuk diluahkan segala-galanya. Walau apa pun, hanya Allah sahaja yang tahu segala-galanya.

Hari ini genap seminggu aku tidak mendengar suara orang tua ku di kampung...
Rindu padanya tidak dapat aku tahan lagi...menerima ujian kehilangan Myiman agak melemahkan jiwa jugakla...sebabnya memori ini tidak menyimpan dengan baik semua no telefon keluarga yang terdekat. Kerinduan yang teramat sangat itulah yang mengelodakkan jiwaku dan tidak menteteramkan jiwaku...Namun, walau apa pun...perjuangan hidup harus di teruskan. Aku yakin Allah sentiasa bersama aku. Segala nikmat suka dan duka adalah dariNYA..Indahnya hidup kerna aku masih di beri Kasih Sayang dariNYA.

Tiga kertas ujian untuk semester ini masih berbaki yang perlu aku rempuh dengan penuh semangat+kecekalan+ketabahan+ilmu di hati+fikiran waras+berkat doa dan restu ibu bapa=InsyaAllah segalanya-galanya boleh aku tempuhi dengan baik.



29 April 2010= Sikap dan Perubahan Sikap
03 Mei 2010 = Psikologi Sosial
04 Mei 2010 = Intervensi dan Penilaian Program Dalam Masyarakat.
05 Mei 2010 = Bermulanya alam praktikum
07 Mei 2010 = Rehlah Mantan Pim Mat (utk kita2 ja..)
08 Mei 2010 = Ada apa dengan tarikh ini?%$@&*()

Segala-galanya hanya dariNYA Yang Maha Esa. Aku sebagai hambanya hanya mampu merancang.Di kesempatan ini ingin mengucapkan Salam Muhibbah buat semua sahabat, bersyukurlah dengan semua nikmat yang di berikan dariNYA kepada kita semua.

P/s:^ JOm merepit dalam Beramal^

No comments: